Kategorie:Akční Bojová
Děj DmC: Devil May Cry je zasazen do Limbo City, zdánlivě běžné moderní metropole. Právě odtud však lidstvu nenápadně vládnou démoni v čele se svým králem, Mundusem. Jeho absolutní vládě brání už jen jediná věc, Dante. Mladý lovec démonů a zároveň syn Mundusova úhlavního nepřítele, Spardy, je poslední, který může Munduse zabít a ukončit tak jeho vládu nad světem. Právě role Danta se na jeho cestě za svobodou a pomstou hráč ujímá.
Gameplay zůstává věrný posledním dílů série Devil May Cry, tzn. kombinuje v sobě prvky 3rd person hack & slash a plošinovky. K boji jsou k dispozici jak zbraně na blízko, tak na dálku, každá s unikátním výběrem útoků, které je možné odemykat za nasbírané orby. Novinkou jsou Angel a Demon módy, které je možno libovolně přepínat a umožňují využívání dalších zbraní na blízko, pohybů a zvláště řetězů (nahrazují Nerovu démonickou ruku z předchozího dílu), které jsou potřeba pro poražení některých speciálních nepřátel a bossů a stejně tak pro pohyb úrovněmi. Jako v předchozích dílech je hráčovo počínání v boji hodnoceno a známkováno (od D jako Dirty po SSS jako Sensational) podle toho, jak zvládá kombinovat útoky a vyhýbat se zranění. Opět je k dispozici široký výběr obtížností, od Easy po Hell And Hell, kdy Dante umírá na jednu ránu.
DmC: Devil May Cry není pokračováním původní série, ale rebootem zasazeným do alternativního univerza a moderní doby. Stejně tak změna proběhla i na postu vývojářů, kde Capcom nahradilo britské studio Ninja Theory, především tvůrci konzolových her Heavenly Sword a Enslaved: Odyssey to the West. Díky těmto změnám mířeným na západní hráče už od počátku vývoje provázelo DmC mnoho negativních reakcí, především od hardcore fanoušků série.