Kategorie:Strategie
Generals je po tiberiových válkách a alternativní historii od doby před začátkem druhé světové války s bojem Východu proti Západu v pořadí třetím univerzem značky Command & Conquer. Zdroj zla v herním světě, těžícím z událostí 11. září 2001, představuje teroristická organizace Global Liberation Army (GLA); zastavit se ji snaží mocnosti USA a Čína. Hra za každou ze tří stran obsahuje kampaň o délce sedmi misí, jejichž náplň zahrnuje likvidaci vojenských zařízení, obsazování budov a bránění strategicky významných objektů a osob. Vlastní hra v misích je proložena in-game animacemi. Herní koncepce C&C: Generals má oproti všem dříve vydaným real-timeovým strategiím Command & Conquer mnoho odlišností. Na první pohled je zřejmá změna způsobu stavění budov a produkce jednotek: zatímco v předchozích C&C strategiích se budovy a jednotky objednávaly v pravém postranním panelu, přičemž vždy bylo možné budovat současně jen jednu budovu a jen jednu jednotku daného typu, v případě C&C: Generals k výstavbě základny slouží v závislosti na frakci bagry, buldozery nebo dělníci, trénink jednotek se zadává v kontextu produkčních budov a veškeré budování probíhá nezávisle. Jiným stereotypem, který byl opuštěn, je schéma zabírání budov, jež v rozporu s minulými tituly není realizováno strojníky (angl. engineers), nýbrž základní pěchotou, přičemž novinkou je, že samotné zajmutí nějaký čas trvá, jednotka se při něm „nespotřebuje“ a jakožto schopnost musí být vyzkoumáno; upgrady jsou přitom další inovací – ve světě Command & Conquer nemají předobraz. Nově hra také hráče zavazuje držet se zvolené strategie – generálské hvězdičky, získávané zkušenostmi z bojů, hráč může utržit za přístup ke speciálním jednotkám, cvičení určitých typů jednotek jako veteránů či periodicky nabízené bonusy v podobě výsadků, bombardování, nouzových oprav, špionážních dronů, krádeží kreditů a další. Nikoli ze starších herních sourozenců převzatý je též systém ekonomiky, kde jedinou surovinu – peníze – lze získávat i druhotným způsobem, který nezávisí na zásobách na mapě. Arzenál každé ze stran konfliktu nabádá k jinému způsobu boje. Teroristé, znalí maskování a práce s toxiny, jsou nezávislí na elektrické energii, dokáží přesouvat pěchotu podzemními tunely a mezi jejich dovednosti patří bezplatné znovupostavení zničené budovy; Američané těží z nejnověji osvojených technologií, upřednostňují minimalizaci ztrát, mají jasně navrch ve vzdušném prostoru a kladou důraz na organizaci boje; Číňané disponují nukleárními zbraněmi, oslňují svým nasazením, nahánějí hrůzu svými těžkými tanky, dělostřelectvem a počtem svých pěchotních oddílů a ve svém středu mají schopné hackery. Každá frakce má k dispozici zbraň hromadného ničení, již lze budovat v neomezeném počtu: Američané do této role postavili částicový kanón, který lze ovládat ještě i v době jeho působení, teroristům na tomto postu slouží skupina Scud raket a u Číňanů má své nezastupitelné místo ortodoxní atomová hlavice. Vysoké rozlišení stran podtrhává skutečnost, že částicový kanón se nabíjí čtyři minuty, Scud se připravuje o minutu déle a jaderná raketa se vychystává dokonce minut šest. Hra je vytvořena v enginu SAGE, jenž v době vydání hry nabídl grafickou podívanou s množstvím destrukcí a možností stavět budovy v kterémkoli směru. Ovládací panel s minimapou se na dosavadní hry Command & Conquer nachází nezvykle v dolní části obrazovky. Z hudebního doprovodu je cítit charakter frakce. V multiplayeru, možném po lokální síti nebo Internetu, může na mnoha mapách změřit síly až osm hráčů, každý sám za sebe nebo v týmech. Konfigurační rozhraní hry více hráčů účastníkům umožňuje zvolit si na mapě startovní pozici.
Comments Closed