Kategorie:RPG
Pradávné svitky se znovu otevírají, aby odhalily další kus historie země Tamriel. Tento kontinent, omývaný ze všech stran rozsáhlým oceánem a do nedávných dob sjednocený v Impérium, už si v minulosti prošel mnohým. Pátý svitek vypráví o tom, co se stalo 200 let po událostech z The Elder Scrolls IV: Oblivion v severské provincii Skyrim, domovině lidu Nordů.
V minulosti se vždycky objevil nějaký hrdina, který zachránil situaci. Kdo se této role zhostí za situace, když se ve Skyrimu probudili draci, na které už nikdo nevěřil? Pradávné svitky to přitom předpověděly, stejně jako všechny předchozí hrozby. Naštěstí se v nich i tentokrát píše o zachránci Tamrielu, nazývaném „Dovahkiin-drakorozený“. Tento smrtelník umí mluvit jazykem draků a hlavně – dokáže je porazit. Na světě přitom zbývá jen jediný takový potomek drakobijců. Svitky však už nejsou konkrétní v tom, jak „Dovahkiin” z Tamrielu draky vyžene, ani jakého stavu, rasy či pohlaví bude. To vše už určí hráč, který povede jeho kroky hornatým Skyrimem.
Hlavní příběhová linie zabere 30 hodin a s vedlejšími úkoly se snadno dostanete přes stovku. Pátý díl The Elder Scrolls zachovává nelineární hratelnost a maximálně otevřený svět, což je jedna z hlavních předností celé série. Členitá krajina zahrnuje lesy, tundru, horská pásma a ledové pláně. Na své objevení čeká více než 150 dungeonů. Provincie Skyrim je sice méně rozlehlá, než Cyrodiil z TES IV, ale každé z pětice hlavních seveřanských měst je větší, než kterékoliv cyrodiilské. Kovařina ve Skyrimu tentokrát plní účel výroby vlastních zbraní a zbrojí, nikoliv pouhé opravy, jako v předchozích dílech. Z činností, zahrnujících dřevorubectví, farmaření a kutání drahých kovů, by si měl vybrat každý, kdo má blízko k práci. Přepracovaná Radiant AIby měla obyvatelům provincie dodat věrohodnější nátury a definitivně je tak zbavit prkenosti, která byla charakterům vyčítána v předchozích dílech. O kus dál se posunulo zpracování mimiky tváří a Sedmdesát dabérů by zase mělo vyloučit dojem, že „všechny postavy dabuje jeden člověk“. Nový Creation engine, vzniklý zásadním vylepšením předešlého Gamebrya zajistil, že hra i v roce 2011 technicky držela krok s konkurencí soudobých RPG.